سوسنبر و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ اصل

سوسنبر و خواص آن

خواص سوسنبر، گیاه سونسبر،سبری سوسنبر،خاصیت سوسنبر،خواص سبزی سوسنبر

خواص غذایی دارویی سوسنبر را می دانید .

لازم به ذکر است که گیاه سوسنبر از نظر طبیعت و طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی گرم و خشک می باشد.در واقع سوسنبر مقوی جسم و روح بوده و قلب و مغز را نیرو می بخشد.بهتر است بدانید که در درمان عفونت های تنفسی، آسم عصبی خشک، سیاه سرفه، گریپ و دیگر بیماری ها با علامت سرفه استفاده می نماید.در رفع گلودرد و سوزش گلو بسیار نافع است.

سوسنبر،خواص سونسبر
بهتر است بدانید که سوسنبر دستگاه گوارش را تحریک کرده و موجب افزایش ترشحات مفید دستگاه گوارش از جمله مواد ترشحی معده و صفرا می گردد و در نتیجه معمولا ناراحتی های گوارشی را تسکین می دهد.لازم به ذکر است که بادشکن است و به کسانی که مشکلات گوارش از جمله قولنج، معده ضعیف و دل پیچه دارند، توصیه می گردد.در واقع برای رفع آشفتگی، استفراغ و ترشی معده موثر و نافع است.بهتر است بدانید که سوسنبر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که کبد را پاکسازی نموده، سموم را از بدن دفع کرده و بینایی را تقویت مینماید.

سوسنبر،خواص سونسبر
جالب است بدانید که  این سبزی مغذی جهت درمان ناراحتی های کبدی بسیار توصیه شده است. البته برای این منظور باید چند روز متوالی، روزی هشت عدد برگ تازه سوسنبر جویده شود تا تاثیر بگذارد.در واقع مصرف سوسنبر برای دفع انواع کرم و انگل مفید خواهد بود.لازم به ذکر است که استنشاق بوی سوسنبر، برای برطرف شدن سرماخوردگی و عفونت های گلو بسیار مفید می باشد.لازم به ذکر است که از رایحه بی نظیر این گیاه می توان در درمان میگرن، سردرد، سرگیجه و دیدن کابوس استفاده نمود.
سوسنبر،خواص سونسبر
بدنیست بدانید که دم کرده سوسنبر، ضد نفخ، یرقان و ضد سنگ های صفراوی است. البته دم کرده سوسنبر درمان کننده اسهال و سوءهاضمه بوده و دردهای عصبی را رفع می کند.

سوسنبر،خواص سونسبر

تذکر درباره سوسنبر: افراط در خوردن آن برای زنان آبستن مضر است، زیرا امکان دارد موجب سقط جنین شود. خوردن سوسنبر در کاهش و غلظت شیر زنان موثر است، به این جهت خوردن آن در دوران شیردهی توصیه نمی گردد.امیدوارم از خواص بی نظیر این گیاه استفاده نمایید.

سوسنبر و خواص آن

مطالب مرتبط:

ترشک

شنگ





:: بازدید از این مطلب : 752
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: